Experiment: model je dodávaný s kódom QR pre študijného sprievodcu Pocket Model’s Guide s príbehom tvorby a návrhom mechanizmov, ako aj pútavými a zaujímavými úlohami. Ponorte sa do Augmented Reality (AR), zistite, ako sa používa a komunikujte s ním prostredníctvom špecializovanej aplikácie Ugears.
Je štylizovaný vzdelávací model, interaktívny študijný sprievodca mechanizmom, ktorý slúži iba na osvojenie si základných a princípov práce. Diferenciál bol navrhnutý tak, aby zabezpečil, že hnacie kolesá sediace na tej istej náprave sa budú otáčať rôznou rýchlosťou a súčasne prekonávať rôzne vzdialenosti. Tento mechanizmus umožňuje autu zatáčať bez šmyku kolies, zabraňuje preklzávaniu kolies, znižuje opotrebenie pneumatík a uľahčuje vodičovi nastupovanie a vystupovanie zo zákrut. Po namontovaní diferenciálu ho môžete odblokovať stlačením páky v polohe 1 (hore) a uvedením oboch kolies do pohybu otáčaním hnacieho kolesa alebo kolesa. Ovládacia páka reguluje plynulé blokovanie ľavého a pravého kolesa nezávisle otáčaním doľava alebo doprava. V polohe "páky dole" sú obe kolesá spojené v pevnom spoji a môžu sa buď spoločne otáčať (poháňané hnacím kolesom alebo kolesom), alebo sa môžu blokovať súčasne (pomocou páky kolesa).
Automobilový diferenciál vynašiel francúzsky inžinier Onesiphore Pecqueur v roku 1825. V 30. rokoch 20. storočia nemecký automobilový inžinier Ferdinand Porsche výrazne vylepšil zariadenie.
Diferenciály sa používajú hlavne v automobiloch ako súčasť prevodového mechanizmu. Zlepšujú manévrovateľnosť a výkon auta.
Súhlasiť