Prevodovka je štylizovaný vzdelávací model, interaktívny študijný sprievodca mechanizmom, ktorý slúži iba na osvojenie si základných a princípov práce. Mechanická prevodovka je reduktor, ktorý zaisťuje prevod rýchlosti a krútiaceho momentu z motora na hnacie kolesá.
Po zostavení môžete experimentovať s manuálnou prevodovkou Ugears, postupne zvoliť I, II, III alebo spiatočku s kinematickým párom prevodových stupňov s rôznymi pomermi a otáčaním rukoväti ovládača v smere hodinových ručičiek môžete sledovať a ovládať rotáciu rýchlosť vačkového hriadeľa a hnacieho hriadeľa.
V polohe "N" - voľnobežné otáčky, v ktorej obidve ozubené kolesá spojky kĺbového hriadeľa zostávajú odpojené a bežia na voľnobežné otáčky; Prvý prevodový stupeň umožňuje, aby sa hriadeľ a ozubené kolesá otáčali s najnižšou rýchlosťou; druhý prevodový stupeň umožňuje otáčanie hnacieho hriadeľa spolu so zotrvačníkom s priemernou rýchlosťou a tretí prevodový stupeň umožňuje otáčanie hriadeľa a všetkých prevodových stupňov s najvyššou rýchlosťou. Zapnite spiatočku a uvidíte, ako sa prevodovka hnacej spojky pohybuje doľava smerom k prevodovému stupňu "R" a ako s ním súvisí a prenáša otáčanie na usporiadanie nižšieho prevodového stupňa a poháňa hriadeľ a všetky prevody, aby sa otáčali dozadu.
Experiment: model je dodávaný s kódom QR pre študijného sprievodcu Pocket Model’s Guide s príbehom tvorby a návrhom mechanizmov, ako aj pútavými a zaujímavými úlohami.
Ponorte sa do Augmented Reality (AR), zistite, ako sa prevodovka používa v automobile, a komunikujte s ním prostredníctvom špecializovanej aplikácie Ugears.
Vynález prevodovky patrí slávnemu nemeckému inžinierovi Karlovi Benzovi.
Prevodovka sa používa hlavne v automobilovom priemysle ako súčasť prevodového mechanizmu automobilu, ktorý prenáša krútiaci moment z hriadeľa motora na kolesá.
Mechanizmus prevodovky sa skladá z:
Súhlasiť